Łodzie SRB

Zastosowanie łodzi SRB

– ratownictwo wodne,– służby mundurowe: straż pożarna, straż graniczna, policja,– zastosowania wojskowe,– łodzie patrolowe,– obsługa morskich hodowli rybnych , morskich farm wiatrowych, czy platform wiertniczych,– transport załogi,– obsługa techniczna obiektów wodnych,– obsługa portów, łodzie pilotujące,– wędkarstwo,– dla nurków,– turystyka, rekreacja (narciarstwo wodne, rejsy szybkimi łodziami).

Zalety jednostek wykonanych z polietylenu (PEHD)

– solidna konstrukcja,– niezatapialność – pływaki podzielone grodziami wodoszczelnymi,– bezpieczeństwo: liczne powierzchnie antypoślizgowe wysokiej jakości i uchwyty,– zaprojektowane zgodnie z dyrektywą 2013/53/UE,– bardzo duża odporność mechaniczna, możliwość dopłynięcia do kamienistego brzegu, pływania po płytkich wodach lub manewrowania na terenach powodziowych,– trwałość,– przygotowane do pracy w trudnych warunkach,– praktycznie nie wymagają konserwacji – brak konieczności malowania czy czyszczenia dna z glonów,– możliwość łatwego dostosowania modelu do indywidualnych potrzeb klienta, dodania daszku, kabiny, dodatkowych ławek, siedzeń, bakist lub innych elementów dzięki produkcji ze spawanych płyt polietylenu o wysokiej gęstości,– dziób ułatwiający wejście i zejście w ustawieniu przodem do kei lub nabrzeża,– duża sztywność pływaków powoduje, że łodzie bardzo dobrze „trzymają się„ na wodzie,– zwrotny szybki kadłub,– małe zanurzenie, duża stateczność kierunkowa,– łatwość i szybkość naprawy (np. bez czasu schnięcia),– przyjazne dla środowiska – łodzie prawie całkowicie można poddać recyclingowi.

Dodatkowe zalety PEHD w wykorzystaniu w konstrukcjach wodnych

– lżejszy od wody,– wytrzymały na uderzenia i przebicie,– wytrzymały na zmiany temperatur,– odporny na korozję,– odporny na substancje chemiczne: kwasy, zasady, sól, paliwo,– nie porasta glonami,– wytrzymały na promieniowanie UV,– materiał PEHD można poddać w 100% recyklingowi.

Łódź motorowa TYP SRB60

Przeznaczenie: ratownictwo wodne śródlądowe i morskie – pokaz manewrów

Opinie użytkowników


„Podczas zwrotów jednostki w pełnej obsadzie ratowniczej widać jej dzielność charakteryzującą się płynnym wejściem w pochylenie na stronę wewnętrzną skrętu i wysoką zwrotność przy małym promieniu skrętu.”


„Widoczne zalety szerokiego pokładu w części rufowej, z której ratownik podejmuje poszkodowanego.”


„Stabilność łodzi – brak przechyłu oraz niskie burty nie wymagające wysokiego unoszenia. Dodatkowym plusem jest obrys burty – brak balona. Pozwala to na unoszenie poszkodowanego w sposób prawidłowy – pionowo w górę.”


„Obszerna przestrzeń pokładu dostosowana do prowadzenia czynności pierwszej pomocy.”


„Wielką zaletą jest możliwość zaczepu liny holu wysoko na specjalnie wzmacnianym i przeznaczonym do tego pałąku. Skutkuje to brakiem zagrożenia wciągnięcia liny holu pod pracującą śrubę podczas zwrotów i wytracania inercji łodzi holowanej.”

Projektant: Agata Kowalska-Strycharz

Ulotki do pobrania:

Łódź motorowa S plastic TYP SRB60 SRB60_Splastic1

Projekt koncepcyjny łodzi TYP SRB40 / SRB100
SRB40_SRB100_Splastic2